Hej Hej Farbror Doktorn!

I eftermiddags när jag och Aurora kom hem efter en promenad så åkte hennes armbåde ur led när
jag skulle hjälpa henne att ta av sig overallen. Den hakade upp sig lite och jag drog lite hårdare och då knakade det till i hela armen och samtidigt så gav Aurora ifrån sig ett illvrål. Hon satte sig ner på rumpan och bara skrek, jag fick nästan inte ens röra henne eller trösta henne då hade hade så ont. Hon skrek att hon ville till doktorn.
Jag försökte att få henne att röra på armen genom att ge henne en klubba men hon bara skrek att hon inte kunde. Jag fick av henne tröjan men det gjorde så ont i både henne och mig, mest i henne. Jag såg att fingrarna blivit svullna och området runt armbåden hade blivit lite blått/rött. Jag ringde sjukvårdrådgivningen som sa att armbågen med största sannolikhet hade hoppat ur led. Dom ringde sedan till vårdcentralen och skrev in oss och hade sig medans jag ringde till svärmor som kom och hämtade oss. I Bilturen in till stan så hörde vi "aj mamma, aj aj aj". Stackars liten ♥ När vi kom in till vårdcentralen så var Aurora vid gott mod och pratade på som bara hon kan. Efter ett tag började hon röra lite på fingrarna och efterhand så rörde hon armen och som tur är så hoppade den tillbaka av sig själv så läkaren slapp dra den till rätta. Vilket uppskattas av alla parterna. Aurora lät läkaren undersöka armen och han fick klämma och känna för att kolla så att armbågen låg rätt, men kan säga att hon gav honom en väldigt sur blick. Nu ligger lilla älsklingen och sover sen en bra stund tillbaka, hon hann bara äta sen var de sängen och hon toksomnade på en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0