food!

Idag var det jag som stod för matlagningen för ovanlighetens skull. Eftersom mannen äter GI och jag har ett favorit recept när det gäller just GI så var valet enkelt GI-Lasagne, fast jag följer inte receptet utan jag kör lite eget.

2 zuchini
1 gul lök
1 pkt passerade tomater
2,5 dl cräm fräs
1 pkt tacokrydda

Börja med att skära zuchinin i lagom tunna skivor, lägg dom på en kökshandduk och salta lite lätt. Vänd sedan på dom efter ett tag och salta andra sidan. Detta drar ut vätskan ut zuchinin. Fräs sedan löken, lägg i färsen, i med tacokryddan, cräm fräsen och de passerade tomaterna. Låt det puttra ett tag. Varva sedan zuchinin med färsen. Börja med zuchini och avsluta med färsen och riv gärna lite ost över innan du stoppar in lasagnen i ugnen. 225 grader i 20 - 30 minuter. MUMS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0