take the day as it comes

Jag och Aurora ligger i varsin soffhörna, jag dricker kaffe och hon O'boy. Kollar på hennes nya favoritfilm Trassel. Aurora kan tillochmed vissa repliker och vet precis när dom kommer så sekunden innan så säger hon mening. Aurora har varit så med nästan alla sina favoritfilmer, så fort hon ska kolla på film så väljer hon favoriten. Det har varit allt från Nalle Puh till Arthur och Minimojerna. Kan säga att som förälder så tröttnar man rätt snabbt på fimerna vilket är lite tråkigt då dom flesta är väldigt bra. Men efter att ha kollat på samma film en vecka i sträck så blir man, iaf jag, väldigt mör i huvudet. Tänkte att jag idag skulle försök stänga ute ljudet från filmen och dyka ner i en bok alternativt bara läsa HallandsPosten och smutta på mitt kaffe. Mjölken är nämligen slut, blev ett glas O'boy till Aurora och en skvätt mjölk i kaffet till mig. Just nu orkar jag inte heller gå och köpa mjölk men får göra det sen för annars vet jag hur humöret blir ;) Förresten idag är jag ledig från skolan och Aurora är ledig från dagis, ska försöka att bara ta dagen som den kommer. Mysa och busa så mycket som vi bara kan det enda vi har inplanerat idag är att gå till lekplatsen en sväng nu innan lunch och det andra vi har planerat är att vi ska möta upp mannen på jobbet och sen ska vi åka till flygstaden och handla så med andra ord en härlig dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0