praktiskt


Är nu hemkommen efter en praktisk dag i skolan. Vi övade på att ta blodtryck, puls, sätta kateter, ta kapilärprov och venprov. Var väl lite mindre intresserad av vissa saker och mer av andra men allt är ju klart lika viktigt. Venproverna var de som var roligast även om vi bara stack i en docka. Sjukt skoj, jag stack ett x antal gånger. Det kliade nästan i fingrarna så roligt det var. Men när de kom till att vi skulle ta kapilärrprov på oss själva så tog det lite tid. Så jäkla psykiskt påfrestande att sticka sig själv! Men jag gjorde de efte några minuter men vågade fan inte göra det en gång till. Skulle vilja ta venprovern igen, igen och igen. Hoppas att jag får testa det ute på praktiken som är om några veckor. Sen är det klart att det är skillnad att göra de på en docka och på en patient, kommer säkert vara lite svårare och jag kommer säkert oroa mig för att göra illa dom. Jag avslutar med att säga att jag är nästintill lyrisk efter denna dag, fasen va skoj det va!


Kommentarer
Postat av: Becca

Aj aj aj, sprutor och nålar :(

2011-09-21 @ 16:04:54
URL: http://isladebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0