favorit i repris

Imorse så körde jag en favorit i repris från gårdagen. Idag var de dock inte nycklarna som var borttappade, det var faktiskt inget som var borttappat. Det som hände var att jag lugnt och skönt vaknar till att Aurora sitter och sjunger i köket. Jag ler lite för mig själv och sträcker mig efter telefonen för att kolla klockan, telefonen är då död . . .den är död. Paniken börjar sprida sig i kroppen då jag inser att alarmet inte gått igång. Jag vänder mig om för att kolla på klockan som står på 07.36. Det orden som kommer ur min mun är något i stil med fan helvetes jävla skit fan! Jag slänger på mig kläderna som jag tagit fram igår, går ut till Aurora och säger att det kommer bli en kaotisk morgon och att vi har bråttom. Hon svara bara åååååkej. På med ytterkläderna, jag struntar i att Aurora väljer sandaler och sin tjockaste vinterjacka. Upp med henne och mig själv på cykeln, cyklar toksnabbt till dagis där jag pussar och kramar på Aurora och säger till dagisfröknarna "idag blir de denna varianten då jag har försovit mig . . . har förresten inte hunnit byta blöja". Sen är de upp på cykeln igen för att cykla till bussen, hinner precis låsa cykeln innan bussen kommer. Då är klockan 07.47! Alltså på 11 minuter har jag hunnit en hel del men ändå missat massor. Men jag hann bussen och kom i tid till skolan . . . är det jag som är superwoman kanske?!


Kommentarer
Postat av: Becca

yes you are!

2011-09-28 @ 22:08:04
URL: http://isladebecca.blogg.se/
Postat av: Becca

sv: thank you hö hö hö :)

2011-09-28 @ 22:26:10
URL: http://isladebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0