♪ ♪ ♫ ♪ ♫ ♫

En å två å tre indianer
fyra fem å sex indianer
sju å åtta nie indianer
tie små indianer.
Alla hade dom fjädrar på huvet,
alla hade dom pil och båge.
Alla var dom stora och starka,
för dom skulle björnen ta.
Schh nu hör man hur det knakar,
schh nu hör man hur det brakar,
schh nu hör man hör hur det knakar....
Och nu kommer björnen fram !
En å två å tre indianer
fyra fem å sex indianer
sju å åtta nie indianer
tie indianer sprang hem



Den här sången har blivit Auroras nya favorit, hon sjunger den om och om igen. Hon har vid ett flertal tillfällen försökt att lära mig texten men jag glömmer alltid någon mening och då blir hon lite arg. Sjöng på den idag och ännu en gång blev det fel så jag letade upp texten och började sjunga den. Aurora blev superglad över att jag kunde den och började genast sjunga med mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0