Dagens väckning

 Aurora hoppade och skuttade i vår säng som en dåre, hon flåsade och försökte sjunga i will be popular, i will be popular. När hon såg att jag vaknade så började hon hoppa och sjunga ännu högre. Försökte i smyg att somna om men då kröp hon fram till mig och sjöng rätt in i örat. Var ju bara att inse att de inte skulle bli någon sovmorgon idag heller så var bara att hoppa upp ur sängen. Satte oss direkt i soffan för lite morgonmys och jag berättade för Aurora att de var foto på dagis idag, gissa om hon fick bråttom. Hon ville gå till dagis på en gång, nu, bums, omdelelbart! Men jag fick hejda henne och förklara att vi skulle först äta lite frukost, ta fram fina kläder och kamma hennes fina lockar och det var hon med på men fort skulle det gå. Framme på dagis så kollade Aurora att allt såg bra ut i speglen och enligt henne rättade till håret men enligt mig ruffsade till det men det fick vara så. Hon var så himla nöjd och de är faktiskt huvudsaken. Hon hoppade in till alla barnen som ivrigt satt och lyssnade och tittade på den roliga fotografen som höll på att ställa iordning allt. Aurora var inte sen med att dyka in i allt spektakel som pågick. Stod faktiskt kvar en stund i iaktog henne, mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0