So far

Igår välkomnades jag hem med ett varmt bad med massa tända ljus och ett glas bubbel. Under tiden som jag låg och njöt i badet så kände jag dofterna från köket. Mannen bjöd på hemmagjord svampsoppa toppad med knaperstekt bacon, lammstek med klyftpotatis och sås, päronhalvor toppade med aftereight choklad. Kan säga att jag kände mih himla bortskämd. Gårdagen var en helt underbar dag och jag var i ett lyckorus hela kvällen. Idag vaknade jag upp trött som tusan pga en ganska jobbigt natt med Aurora. Hon ville inte sova, härjade runt och skrek och ville inte alls som mamma och pappa ville. Men efter mycket om och men tog jag mig i kragen och hoppade upp ur sängen. Blev lite frukost och häng i soffan innan jag och lillan begav oss till stan för att möta upp Auroras mommo, morbror och kusin. Hade planerat in en fika och biobesök idag, fikat blev inte så mysigt som tänkt då barnen hade fullt med myror i brallan men bion var mycket uppskappat. Dock orkade Aurora inte se hela filmen så hon somnade mot slutet. Nu har vi varit hemma ett bra tag, hade mest tagit de lugnt och njutit av att det är helg. Mannen åkte iväg för ett tag sen, han skulle ut och äta med sina föräldrar och gå på konsert (födelsedagspresent). Lillan ligger och kollar på film och jag ska snart slänga in maten i ugnen för att sedan plocka fram skolböckerna och läsa på inför provet vi ska ha nästa vecka. "Bara" 150 sidor . . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0