en solig lördag

Idag tog jag mig i kragen och åkte hem till Sofia, vi fick en rätt bra start tillsammans i skolan som sen efter ett tag inte blev så trevligt. Orkar inte gå in vad som egentligen hände och inte hände. Men jag har tyckt att de varit för tryckt stämning ett tag och jag orkar bara inte med det. Så ja, jag hörde av mig till Sofia och sa att jag gärna ville träffa henne utanför skolan och prata ut om allt och det har vi nu gjort idag. Vi var 100% ärliga mot varandra och vi båda förstod varför vi sagt de saker vi sagt om varandra så nu är de lagt bakom oss och vi bestämde oss för en nystart! Hade en supermysig stund hemma hos henne med lillfisen. Vi fikade lite, pratade massor och lillan var överallt och ingenstans och busade. Eftersom de var så härligt väder med massa sol så passade vi på att gå ut. Gick till en jättefin lekplats, där vi lekte allihopa. Aurora tjatade nog hål i huvudet på stackars Sofia. Mamma fanns ju knappt, var bara Fia, Fia, Fia, Såååååfia!
Andreas hämtade upp oss när vi varit ute ett tag och då åkte vi hem, där städningen var gjord. Skönt! Lillan däckade, hon var så trött. Gick in till henne för att väcka henne strax efter fyra (blev sen vila idag, var inte tänkt att de skulle vara någon alls egentligen). Tror ni att hon ville upp? Nepp! Hon gnydde och sa vill inte mamma, vill ligga kvar här inne. Sen somnade hon om på två röda sekunder men nu är hon iaf uppe och leker för fullt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0