csn i ett nötskal

Jag skulle fått pengar utbetalt från CSN i Fredags men tror ni att dom trillade in på kontot? Nope! Ringde då upp en handläggare som sa att registreringen från skolan var sen men att pengarna kommer på Tisdag nästa vecka, alltså idag. Tror ni pengarna kom idag? Nope! Ringde då upp handläggare igen som sa att hon inte kunde se att något saknades och hon förstod inte alls varför pengarna blivit utbetalda, mitt i allt blev jag dessutom bortkopplad. Ringde upp igen påvägen hem och fick då en annan handläggare. Hon säger att de saknade registrering från skolan vilket jag sa var superkonstigt för i Fredags och för två timmar sedan så fanns där en registrering. Hon kollade lite till och hittade den, den var dessutom inkommen den 10 februari. Dom hade bara inte hunnit lägga in den i systemet sa hon, men ja sen erkände hon att den var missat. Och på Torsdag denna vecka får jag förhoppningsvis pengar. Undra om CSN tänker på att man har räkningar som ska betalas, att man ska kunna ta sig till och från skolan, att man gärna vill ha mat på bordet?! Tur att vi har en bra buffert och klarar av såna här saker, tänk om man inte haft de.


Kommentarer
Postat av: sofia ilona laitila

Jävla skit CSN. Jag fick också ringa till dom. Skolan hade ju varit lite klantiga och glömt skicka in att jag ens är elev där.. Illa. Men hoppas det går bättre till nästa månad.



Tack för pratstunden innan förresten! Skönt att reda ut saker & ting. Ses i skolan imorgon.

2011-03-01 @ 20:40:38
URL: http://silona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0