t r a d i t i o n

Igår var det dags för min och lillebrors årliga resa till Götebrog -Liseberg. Blev bussresa dit då tåget var fullbokat och vi hemskt gärna ville ha en go sitsplats. Bussen lämnade Halmstad vid åtta på morgonen och vi lyssnade på musik, snicksnackade och sov. Allt detta blandat med vår riktit häriga humor, vi är så lika på så många plan och det älskar jag med min bror, för vi har alltid lika roligt när vi umgås och vi går varandra precis lika mycket på nerverna. Men det tar vi med en klackspark för det är rätt skoj ändå ♥ Framme i Göteborg så kurrade våra magar riktigt mycket och suget efter frukost var äckligt stort, vi hittade ett mysigt café på staionen och där hade dom olika frukostmenyer till bra pris. Satt är och gottade oss ett tag sedan promenerade vi bort mot Liseberg och hela vägen var vi på jakt efter en affär, tror ni att någon var öppen innan elva? Nope, det var de inte! Tillsist blev vi så irriterade så vi frågade vart fan det fanns en affär som var öppen en röd dag och det fanns men fyfan va kasst utbud men det fick då. Traskade sedan in på Liseberg och vi slapp stå i kö till både entre och åkpass då vi beställt på internet. Smidigt som tusan! Invigde Liseberg med att åka Kanonen, riktigt bra. Blev en jäkla massa åk, blandat med spel, mat, snacks och några vändor i spegelhuset. Tråkigt att Atmosfear (den nya attraktionen) var ur funktion hela dagen, jag ville så gärna åka den men vi fick nöja oss med Höjdskräcken istället. Träffade riktigt roligt folk på Liseberg och vi hade riktigt skoj, precis som vi brukar. Men när vi skulle gå tillbaka till stationen så tog det fasiken emot. Vi hade ont precis överallt och jag hade blåsor på fötterna. När vi satte oss på tåget så pustade vi ut riktigt ordentligt, skönt att få sitta ner. Det pulserade från tårna igenom hela kroppen och upp i axlarna. Men det var det värt! Detta var sjätte året som vi är iväg tillsammans en heldag på Liseberg. Jag har bjudit min underbara lillebror på detta sedan jag fyllde 18 och började jobba. Vi ser alltid framemot det lika mycket, karusellälskare som vi är. Men jag åker inte just för att de är så skoj med karusellerna utan för att det har blivit min och Richards egna grej, vi har roligt, vi umgås, vi njuter, vi jävlas, vi pratar och jag uppskattar alltid denna årliga resa lika mycket varje gång om inte mer och mer för varje år ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0