"Jag har saknat dig"

Blir att jag bloggar imellan varven nu när jag jobat vakennatt. Sover ju en bit in på eftermiddagarna efter jobbet och sen innan jag går på ett nytt jobbpass vill jag bara umgås med min familj. Speciellt nu när jag jobbar helg för då är det tre nätter på raken. Så ja, bloggen bortpriorteras på dagarna och kvällarna. Och nu på natten när det finns lite tid över så slänger jag in ett och annat inlägg. Sen har jag även vissa inlägg som är tidsinställda med. Förresten Aurora har börjat säga att hon saknar mig, det skär lite i hjärtat samtidig som det är hur gulligt som helst att höra henne säga det. Hon har börjat bli mer medveten om att mamma och pappa inte alltid är hemma utan att vi jobbar. Ikväll när hon la sig så gav Aurora mig världens bamsekram och en stor blöt puss och efter det sa hon "nu ska mamma till jobbet, ses imorgon". Skönt att hon inte ser det som något konstigt att jag jobar på nätterna när jag sover. Men å andra sidan så är hon rätt van vid mina oregelbundna tider. Ibland är de förmiddagar, korta kvällar, långa kvällar, nätter och helger. Det är en salig blandning men när jag jobbar kvällar så har vi hela dagarna ihop och kan hitta på massvis med saker och när jag jobbar dagarna har vi hela kvällarna.
Men ni ska veta att det är jäkligt skönt att "bara" få jobba. Inte tänka på plugget. Jag är definitivt mer hemma nu med familjen än vad jag var innan när jag pluggade. Ska verkligen ta till vara på det nu i sommar för sen i slutet av Augusti kör skolan igång igen. Men det ska jag inte tänka på nu utan nu ska jag bara njuta!

gäller att ha tungan rätt i mun när man springer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0