Kan det aldrig ta slut?!

Idag var de dags för ett återbesök hos läkaren för en sista koll av hennes vikt. Ni som känner mig vet att vi under 1½ års tid har hållt på med viktkontroller av Aurora då hon är liten. Hon har varit mycket sjuk och gått ner i vikt under sina sjukdomsperioder. Hon har imellan dom återhämtat sig helt ok. För en månad sen var dom jättenöjda med vikten då hon hoppat upp på sin egna kurva och denna gången skulle bara vara en extra koll. Vi vägde och mätte sedan fick vi prata med läkaren som berättade att dom är nöjda med vikten, att det ser bra ut och att hon gått upp den senaste månaden. Sen kom läkarens MEN. Och hon sa att hon var orolig över en annan sak nu och de är längden. De senaste månaderna har lillan växt dåligt och de var då lite  oroväckande så de blev mer prover idag. Vi ska även bli kallade till skelettröntgen för att se hur gammalt/ungt hennes skelett är i förhållande till hennes ålder och sen om de prover vi tog idag visar att hon har för lite tillväxthormon så skulle vi under ett dygn ligga inne på sjukhuset och ta fler blodprover lite då och då under dygnet. De känns verkligen jätteskönt att dom kollar upp allting noga men jag måste säga att de suger sån energi från mig, de är riktigt påfrestande. Men de jag glädjer mig åt och ser mycket positivt på är att Aurora är riktigt pigg, glad, aktiv och inte varit sjuk nu på ca ett halvår om inte mer och de är nästan rekord ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0