a night from HELL

Ja, de kan man säga och då överdriver jag inte heller. Jag mådde lite illa igår på kvällen och magen kändes jätte uppblåst och spänd. Gick och la mig och inget mer med det. När jag hade legat i sängen i ungefär en timme så känner jag att de börjar göra ont i magen, de kom lite smygande och jag började vända och vrida på mig. Men det tog inte lång tid innan smärtan fick upp mig ur sängen, satt i badrummet med kramper och illamående. Jag grät, kved lite och ville DÖ! Smärtan släppte efter två timmar, kan säga att jag somnade riktigt gott då.

Jag har haft sån här smärta innan och de kommer oftast på nätterna. Detta är nog femte eller sjätte gången jag har detta på tre månader. Ringde till sjukvårdsupplysningen denna gången, och dom ställde lite frågor och sen sa dom till mig att undvika kaffe, fet mat, hårda frukter tills att jag blivit undersökt. Jag blev helt paff och ställde frågan "vad är de med mig?!" lite panikartat. Hon berättade att jag antagligen hade gallsten eller något annat problem med gallan/gallblåsan. Hon rådde mig att ringa vårdcentralen, som jag gjort . . . väntar på en uppringning från dom. Kan dom inte ta emot mig idag blir de väl jouren ikväll om jag inte får så ont igen för då var de tydligen akuten på en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0