FFF - första fredagen (i) februari

När Andreas kom hem efter jobbet blev de raka vägen till godis på landet. Köpte lite godis till lillan och även några bitar till mig, kunde inte låta bli. Dålig karaktär jag har, skyller på det iallafall. Påvägen hem därifrån fick sötaste Aurora ett litet bry, hon skrek efter Moster. Hon vet att hon ska dit imorgon och bli passad då jag och mannen ska hjälpa fammo och faffa med flytten. Men de köpte hon icke! Då jag visste att min systeryster och hennes familj skulle ut till godis på landet dom också så ringde jag henne och frågade om dom inte kunde komma hem till oss efteråt på en liten snabbfika och visst kunde dom det. Pheeew! Sötaste tokungen blev tyst, men så fort vi kom in ställde hon sig och tittade ut genom köksfönstret och ropade på dom. Hon tyckte nog att de tog för lång tid för hon gick därifrån med ett suckande men kom tillbaka rätt snabbt igen för att ropa ännu mer och DÅ kom dom. Kvällen räddad för tösen och oss. Dom kom precis när vi skulle sätta oss och äta och som tur va så räckte de till dom också. Efter de tog vi lite kaffe och satt och pratade en stund. Barnen härjade omkring som yrväder båda två. Kastade bollar, hoppade i sängarna, skrek, sprang och va rätt högljudda. Fast de brydde vi oss inte så mycket om, de fick dom gott göra. Vi hade en mysig och roligt pratstund ändå. Aurora fick vara uppe lite längre idag då dom var här men hon var riktigt trött, det märkste men ändå skulle hon envisas med att vara uppe. Den sidan har hon nog fått av mig - den envisa! Men nu sover hon gott sen ett tag tillbaka, jag och mannen har placerat oss i varsin soffa. Jag med Godis och Coca Cola fast jag tidigare i veckan sa att jag skulle börja äta nyttigare. Har faktiskt ätit bra denna veckan, på fasta tiden och inget sött . . . men idag är de fredag och då är fredagsmys och fredagsmys innebär  onyttigheter. Iallafall om man är jag ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0