bloggning utebliven pga . . .

Mannen blev magsjuk på jobbet i Måndags men trots de så härdade han ut och jobbade nästan hela arbetspasset. Han ringde även hans mamma så att hon fick hämta Aurora på dagis. Och för att undvika att hon blev smittat fick min mamma åka och hämta Aurora hemma hos mina svärföräldrar, sen sov hon hos mina föräldrar. Syster fick sedan komma och hämta mig på praktik så att jag överhuvudtaget skulle komma hem. Så fort jag kom hem stängde jag in mannen i sovrummet med en hink, massa vätska och tabletter. Själv placerade jag mig på soffan!
På morgonen kände jag mig lite halvkass men intalade mig själv att de var en inbillning så jag åkte iväg till praktiken och var där i nårgra timmar sen åkte jag hem till min bror som hade lillan då mamma och pappa jobbade idag. Missade dock bussen så gick i nästan 40 minuter i blåst och kyla. Mannen som kände sig piggare hämtade hos senare på eftermiddagen. Aurora ville kramas och pussas hela tiden med mig fick hon det, dock inte med pappsen. Försökte förklara att han var sjuk men att hon kunde pussa pannan och kinden. Vilket pärs! Det gick åt en hel del telefonsamtal både i måndags och i tisdags för att få allting att klaffa som de skulle. Ringa till en, sen till nästa sen tillbaka till den första osv. Halleda, har nog aldrig suttit i telefon så mycket. Men men, mannen är nu frisk och som det verkar nu har varken jag eller Aurora blivit smittade :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0