Vad gör man när man är barnledig?

Vår Söndag började rätt segt, vi låg allihopa och drog oss i sängen en bra stund. Förflyttade sedan ut vårt segande i soffan där vi hade lite familjemys. Förmiddagen rullade inte på i många knop utan de var lugna puckar som gällde, klart man ska känna att det är Söndag. De enda aktiva vi gjorde innan lunch var att sätta igång en maskin tvätt. Men efter lunch rullade det på rätt bra för oss. Aurora blev hämtad av sin Farmor och Farfar för att åka på Cirkus med dom och kusinerna och så fort som stängt dörren så körde vi igång. Vika tvätt, tvätta mer, vika tvätt, damma, skaka alla kuddar och täcken, torka av, dammsuga plocka bort att småplock and so on! Vi börjar bli klara här hemma, har köket kvar som jag lovade mannen att ta imorgon istället då jag kände att jag inte orkade städa mer. Eller orkar gör jag väl men jag vill inte. Aurora är fortfarande iväg och vi ska möta upp henne hos hennes kusiner för det är grilltajm som gäller ikväll. Årets första grillning och de ska bli smaskens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0