Blodgivarcentralen


Var uppe på blodcentralen idag. Började med att ta ett litet stick i fingret för att kolla mitt Hb-värde som låg kalasbra. Blev rätt imponerad över det själv då det var aplågt sist jag kollade det. Fyllde i en undersökningsblankett och mätte blodtrycket som också var riktigt bra. So far so good! Sen var de dags för det värsta av allt, sticket i armvecket som dom behövde ta för att kolla blodgrupp och lite annat smått och gått. Själva sticket gick jättebra, gjorde knappt ont men mina kärl ville jävlas idag så dom stack iväg. Hon fick lirka lite men de gick inte så då bytte vi arm. Där stack hon och även kärlet. Lite mera lirk och till sist kom det lite blod. Men satan i gatan, har aldrig haft så ont efter nålstick innan. I ena armen sprack blodkärlet så det kommer antagligen komma ett grannt blåmärke där om någon dag och i den andra armen lirka hon så mycket så att de sved ett bra tag efter. Till råga på allt detta kruxet så får jag reda på att jag kanske inte kan bli blodgivare då jag är svårstucken. Men jag fick en tid för blodgivning i slutet av Maj för att testa och dom får då avgöra om jag får/kan ge blod eller inte. Men ni får hålla tummarna för jag vill ju så gärna ge blod och hjälpa andra.


Kommentarer
Postat av: Becca

Aj aj aj..

2011-04-29 @ 06:36:34
URL: http://isladebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0