April April din dumma sill . . .

Dagens första Aprilskämt
-
Ringde mannen strax efter sju när jag och Aurora skulle gå till dagis. Jag lät lite
  halvt panikslagen och sa att dörren hade gått i baklås och att han var tvungen att
  komma hem för att hjälpa mig att få upp den. Han blev lite smått förstörd och lät
  superstressad och frågade om jag skojade. Jag sa nej, jag får verkligen inte upp
  den, jag står här och svettas som en gris för de går inte.
  Det går inte många sekunder innan jag utbrister April April! Han tyckte inte det var
  lika skoj som jag tyckte då stressen ökade för att han redan hade fullt upp idag.
  Men jag fick mig iaf ett gott skratt!
Dagen andra Aprilskämt
-
Mamma hämtade upp mig vid busstationen och jag kollade lite skumt på bildörren
  sedan hoppade jag in i bilen och sa lite förvånade att du vet väl om att "listen" på 
  utsidan av dörren har ramlat av? Varpå mamma frågar, hänger det löst? Och jag
  svarar med ett Nej, den är helt av, den måste ha lossnat något stans. Mamma
  utbrister en liten suck och säger Jaahaaa. Sen tar de inte många sekunder innan
  jag säger April April! Kommer inte riktigt ihåg vad mamma svarade men någon i
  stil med Fan vad du är dum.
Dagens försök till Aprilskämt
-
Jag ringde min syster som ska ha barn i början av Maj. Sa att jag hade hört på
  radion att de är världens förväntade babyboom i April-Maj och att dom har gått
  ut med att man måste ringa i god tid och prata med dom och att beskedet kan bli
  att man måste vända sig till ett annat landsting för att få föda barn. För dom kommer
  antagligen inte ha plats här i Halmstad.
  Min syster gick inte på de, hon sa bara Ha Ha Ha, eller hur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0