en salig blandning

Mycket som gjorts denna helgen då jag har viljat skingra tankarna lite, får ju hända lite roligt i allt det tråkigt tycker jag. I Fredags blev det myskväll hemma med en bra film och godis, hade mycket ont denna dagen och var helt avtrubbad men det var skönt att bara sitta och kränga godis och kolla på film. Lördagen bestod av ett spontanbesök till Ikea där vi fick med oss en hel del. Lite nya saker till lillans rum, ville ha bättre/mer förvaring till henne, sen lite nya lampor, saker så vi kunde bygga om vår tv-bänk, en ny kran till köket då våran börjat läcka en hel del. Sen minnst jag inte mer vad som kom hem med lite smått och gott . . . som vanligt när man varit på IKEA. Och självklart krängde jag deras köttbullar, standard när jag är där och gott som attan är det. På kvällen var vi bjudna till min svägerska med familj, blev god mat och massvis med skratt och bus. Tog en promenad hem i den bitande kylan, hemma fortsatte vi med vårt ihopmontage och kollade på melodifestivalen. Söndagen bjöd på sovmorgon, ännu mer fix i lillans rum, slängde massa skit på tippen. Jag åkte hem för att vila och mannen var och hämtade hjärtat som sovit över hos moster och varit på kusinens kalajs. Dom åkte vidare till ännu ett kalajs medans jag tog det lugnt. Hemma var lillan för sockerstinn för att ens lägga märke till de nya sakerna i sitt rum men när hon lugnat ner sig så sa hon "den va fin, den va fin, ohhh den va fin". Kvällen bjöd på Pizza och en säsong av the big bang theory.

Ps. När lillan städat sitt rum tänkte jag slänga upp lite bilder på hur det ser ut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0